2012. szeptember 9., vasárnap

John Bull Pub - Szeged

Tudom, kicsit eltűntem...
Röviden: építkeztem.
De most már beköltöztünk, itt vagyok megint...


Egyik kedvenc éttermemet szeretném most bemutatni. A Szeged belvárosában található John Bull Pubban nem most fordultam meg először. Szívesen térek ide mindig vissza, hiszen évszakhoz illő specialitások, mindig újabb étel"varázslatok" teszik színessé az amúgyis igen változatos étlapot. 
Mikor a bemutatását próbáltam megfogalmazni, először az jutott eszembe, hogy kissé eklektikus, de valójában ez nem a stílusára, hanem arra vonatkozik, hogy vannak boxok, szabadon álló asztalok, nagyobb "szeparék", kicsit mintha egyszerre lenne kávézó, elegáns kocsma és étterem, sőt pinceborozója is van. Ugyanakkor a kimondottan klasszikus stílus fölött most már ott villódznak a nagy plazmaképernyők, ahol folyamatosan sportcsatornák műsorait nézhetjük.

Szívesen ülök ki az étterem teraszára, ahol közben elnézegethetem az utcai jövést-menést, de most a 35 fokos hőség beűzött a kényelmes és jól klimatizált belső részbe.


Éhes voltam már kora délutánra, így bevállaltam elsőnek egy "Korianderes sajtlevest vegyes sajtokból, mandulaolajjal pirított tökmaggal", mégpedig cipóban szervírozva. Szerintem ez a krémleves nagyon jól passzol a cipóhoz, amit meg imádok "tányérként". Erről mindig Mátyás király juhászának a "kanala" jut eszembe, amikoris elfelejtettek neki a tányér mellé evőeszközt is szervírozni és igen találékonyan a kenyér héjával kanalazta ki az ételt... A cipó kellően megpirítva, hasonlóképp a tökmagok is, amik igen jól kiegészítették az ízletes sajtokból összeállított krémlevest. Ízeiben a koriander, füstölt és talán még a kékpenészes sajt ízei is elegyedtek nem agresszív, de erőteljes ízkompozíciót alkotva. Sajtlevesből soha rosszabbat!



Főételként egy tartalmas salátát választottam - tudván, hogy a desszertet sem vagyok hajlandó kihagyni. A "Főszakács salátája" friss zöldségekkel, sajt szeletekkel, főtt tojás karikákkal (nekem ez igen bejön a salátáknál és szendvicseknél), sonkával, grillezett pulyka- és bélszíncsíkokkal, külön kis tálkákban tálalt Roquefort- és francia salátadresszinggel. Ha jól belegondolok, akár meg is fordíthattam volna a leves és saláta sorrendjét... Ez tényleg tartalmas saláta. nagyon jó a kétféle hús párosítása, a sonkát igazából mellettük eléggé fölöslegesnek éreztem, teljesen háttérbe szorult. Nekem talán a paprika nem jött be annyira - csak azért, mert salátákban nem annyira kedvelem. Ha helyette valamiféle leveles saláta is került volna ebbe a fogásba, akkor nekem még jobban tetszett volna. Különösen azzal a finom Roquefortos dresszinggel, ami valóban kékpenészes sajt felhasználásával készült és tökéletes kiegészítője volt a húsok és zöldségek kavalkádjának. A sajtot nem rezelték rá a szokásos módon a salátára, hanem a képen látható szeletekben volt odatéve, de mivel a többi alkotórész sem volt túl apróra vágva, ezért nagyon jó volt így enni a hússzeletkék mellé.


Na és a desszert! "Belga csokoládékrém brulée kandírozott naranccsal". Mmmm! Ezt már hosszabb gondolkodás nélkül választottam, hiszen korábban már kipróbáltam és igen bejött. Persze csak az kóstolja meg, aki szereti a töményebb gyönyöröket, mert ez nem az a habos, könnyű desszert. De az a csokoládékrém! Nagyon csokis, nem túl édes, pont kellően krémes, majdnem mint egy trüffelkrém. Tetején pedig az isteni ropogós kandírozott narancsforgácsokkal... Imádom, ahogy a narancs savanykás íze ellensúlyozza a krém édeskésségét! És a tálalása is nagyon rendben van! Méltó megkoronázása volt ennek az ételsornak.



Egy ilyen étteremnél idén már talán nem is kell azon csodálkozni, hogy kapható volt mindemellé igazi citromos limonádé, annak rendje és módja szerint teletömve jégkockákkal és citrom-limedarabokkal. Nálam üdítőből nyáron ez volt a sláger, amerre jártam, lehetőleg mindenhol ezt kértem - és szinte mindenhol tudnak is mostanában szolgálni vele.

Nos valami hasonlóra számíthat mindenki, aki ide betér - és mellé gyors és figyelmes kiszolgálást kapunk. Pénzről pedig úriember nem beszél... 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése