2012. január 13., péntek

Mala Garden

Ma megengedtem magamnak egy kis kényeztetést - és Siófokon járva útba ejtettem a kedvenc éttermemet.


Most sem csalódtam, ez a hely egyszerűen tökéletes! Közvetlen Balaton-part, sajátságos hangulat, nemzetközi ízek... Közben kellemes, nem túl hangos zene szól. Csak a hangulatomtól függ, hogy épp a magyaros, mediterrán, mexikói vagy akár thaiföldi ízvilágot választom.


Inni például Spécit kértem. És itt nem néztek rám furcsán, pontosan tudták, hogy mi is az!
Ti is tudjátok? Egyszerű: 2 rész Cola + 1 rész narancs. Bár szerintem jobb Pepsivel. És a narancs lehet narancsjuice vagy Fanta. Ízlések és pofonok. Ez a ronda de finom kategória...:-)))

Talán most már ki is találtátok, miért épp "Spéci" a gasztroblogom neve: hát a fentiek miatt. Mivel ez az egyik kedvenc italom és ezt tudja jól az én édes kislányom is, aki nekem ezt a blogot megalkotta!:-) Itt és most is köszönöm Neki!

Előételnek maradtam a leveseknél: mexikói sajtleves csirkével, paradicsomos salsával és tortillával. Szerintem kicsit hamar kiért vele a pincér, magyarul minimum "félkész" alapanyagokból dolgozhatott a szakács, de nem mindegy, ha finom volt? Sajtleves mexikói fűszerekkel, mellé saját készítésű salsa, amibe tortillákat mártogathattam. És persze az ízléses tálalás! Nagyon jópofa volt így együtt ez a kombináció!


Amíg kihozták a második fogást, kicsit volt időm nézelődni és gyönyörködni a téli Balaton-partban. Imádom, hogy az asztalom mellől látszik a víz! Sőt nyáron egyenesen ki lehet ülni közvetlenül a vízpartra (egészen oda a kukákon túlra kiépített pódiumra...). 



Főételnek kacsamellet kértem camemberttel, zöldborsó pürével és tócsnival. Megvallom a tócsni a gyengém, szerintem azért döntöttem e mellett a fogás mellett. De így utólag teljesen elégedett vagyok a választásommal. A kacsamellet jól átsütve kértem, mivel nem mindig volt szerencsém a rozé változattal - és tényleg rendesen meg is volt sütve. Természetesen rajta volt egyik oldalon a kacsa bőre is, ahogy illik. Enélkül az íze sem lenne olyan finom! Szóval minden úgy volt, ahogy a nagykönyvben meg van írva, bár a "héja" sülhetett volna picit ropogósabbra, mert így aprócskát elrágódtam rajta... A tócsni pedig az én kedvenc körítésem (igazából önmagában is igen szeretem), nagyon jól illett ehhez a fogáshoz - és amint látjátok, a tálalásban is jó '"alapot" szolgáltatott. A camembert sajt, a zöldborsópüré és a szintén édeskés barnaszósz-féle is teljesen összhangban volt, igazán jól összepasszolt minden! Na és a szervírozás az itt is hibátlan volt! Ugye milyen jól néz ki? Még most is összefut a nyál a számban!


Ugyan ezek után már nem is voltam igazán éhes, dehát láttam, amint a pincér kivitt valami fantasztikus desszertfélét az egyik asztalhoz - és nem bírtam ki, hogy én is ne kérjek egy ugyanolyant: epres-túrós császármorzsatorta. Hát ez valami fantasztikus volt. A császármorzsa túróval tortává építve, meglocsolva finom eperszósszal és persze eprekkel. Az a taréj a tortán nem tudom, miből lehetett, de ropogós volt és finom! A sárga bogyós dekoráció pedig a physialis - én a hidegtálas fogadásoknál is a dekorációt szoktam először megenni, ő sem maradt ott a tányéron...:-) Az egész úgy ahogy volt, maga volt a csoda! De szerintem a fotót látva ezt talán Ti is eltudjátok képzelni!


Nos ennyi finomság után már levegőt is alig kaptam... De hát ezt nem lehetett kihagyni! Ha ilyen fajta kényeztetésre vágytok, bárkinek szívesen ajánlom a Mala Gardent! Érdemes megemlítenem, hogy a kiszolgálás is hibátlan volt! A pincér figyelmes volt, mindig jókor jött és minden kérdésemre készségesen válaszolt. Ja és ugyanolyan szép golyó feje volt, mint most nekem...:-) Úgy láttam, hogy ez ott "egyenviselet", mert a másik pincér kobakja is ilyen tar volt...:-))) Na és persze azt is tudni kell, hogy nem ez a legolcsóbb étterem a Balatonparton, de tuti az egyik legjobb! És hát egyszer élünk...


2 megjegyzés:

  1. Ízléses beszámoló volt Zsolti, köszönet érte :) Tudom, hogy hol van ez az étterem Siófokon, kívülről is nagyon mutatós a modern építészeti stílus jegyeivel. Legközelebb ki is próbálom.
    Gratulálok a blogodhoz!!!
    Czöndör Zsolt

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Örülök, ha tetszett. Olyan éttermeket szeretnék bemutatni, ahová tényleg érdemes beülni. És olyan italokat, amiket érdemes megkóstolni...:-)

      Törlés